Felanmälan till Ragunda hyreshus

Felanmälan görs via hemsidan när du har loggat in på din sida.
Under "Våra bostäder - Mitt boende" hittar du felanmälan.

Användarnamn och lösenord finns på din faktura.

De nya rutinerna gäller Ragunda Hyreshus samtliga fastigheter, och är ett led i vår strävan att förbättra vår service och tillgänglighet.

Felanmälan per telefon                          Kundcenter  0696 - 68 20 00

Akuta fel efter kl 16.00 samt helger: SOS Alarm   063 - 51 19 42

Vid felanmälan ange namn, adress och telefonnummer och gärna också lägenhetsnummer. Vi behöver också veta om det finns djur i lägenheten och om vi har din tillåtelse att gå in med huvudnyckel.

Felanmälan på TV

Viasat                   0771-52 20 00

Felanmälan Bredband

Har du problem med ditt bredband anmäler Du det hos den leverantör Du har avtal med.

Några tips om vad Du själv kan kontrollera innan Du kontaktar oss:

Strömlöst?

Kontrollera säkringarna i säkringsskåpet. Om Du har automatsäkringar - vicka säkringen först nedåt och sedan upp i uppfällt om säkringen löst ut.
Prova gärna flera gånger för att vara säker på att det inte är där felet ligger.

Trasiga glödlampor?

Lysrör, glimtändare och glödlampor (även i kyl, frys och spis) är förbrukningsmaterial och byts av hyresgästen själv.

Problem i ett avlopp?

Avloppsstopp i handfatet eller under badkaret är oftast lätt att åtgärda och ska i första
hand rensas av hyresgästen.



 Uppdaterad 2017-01-23 Sidansvarig: Kundcenter, Ragunda kommun

Ragunda Hyreshus

www.ragundahyreshus.selänk till annan webbplats

Box 150

844 21 Hammarstrand

0696-68 20 00

Ragunda kommun

besöksadress:länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Centralgatan 15

844 32 Hammarstrand

www.ragunda.se

Ragundadalen Turism

www.ragundadalen.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Centralgatan 13

844 32 Hammarstrand

0696-68 10 90